Selasa, 18 Januari 2011

~*Dia Bukan tercipta untukku*~

~*Sahabat untuk sahabat*~
Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh
PENGORBANAN TIDAK DIHARGAI^^
Kenapakah pengorbanan kita selalu tak dihargai....bukan ingin pujian...tapi cukuplah ucapan terima kasih
kerana kebanyakan manusia tidak melihat sesuatu dgn mata hati~ pengorbanan tidak dihargai..kesalahan sahaja dicari~ ^^"
Pernah tak kamu rasa diri kamu tidak dihargai disisi dia? Sedangkan kau sangat menghargai dia sebagai kekasih mu..itu merupakan tanda awal dia bukan yang terbaik untukmu..sebagai manusia kita juga harus dihargai..Kita juga berkorban dalam perhubungan yang kita bina..Pernah tak kamu rasa pandangan kamu tidak dihormati? Sedangkan kamu sentiasa mengalah dalam menghormati pandangan dan keputusannya..Tidak betul..Bercinta merupakan satu hubungan yang dijalinkan atas persetujuan bersama, kita mempunyai hak yang sama untuk dihormati..hati kita juga layak mendapat pertimbangan..Hubungan sebelah pihak tidak kekal lama..Dia bukan milikmu...Pernah tak kau rasa dia terlalu berkira melabur dalam hubungan kamu? Sedangkan kita sedikit pun tidak pernah mengungkit..
Dia bukan yang terbaik. Perkongsian akan mengukuhkan sebuah perhubungan..Dari segi masa, wang ringgit dan pengorbanan...Tidak ada alasan untuk mementingkan diri sendiri dalam perhubungan..petanda dia bukan milikmu..Aku pernah merasa 'dia' yang terbaik dulu, tapi aku lupa, masih ada insan lain yang lebih baik..Walau diri ini tidak dihargai, walaupun pengorbananku tidak pernah dipeduli, aku masih bertahan...aku takut untuk mengakui aku tidak bahagia..apa orang akan kata..aku wanita cerewet? Tapi aku juga ada hak untuk bahagia..Sekarang, aku bahagia... Bahagia dengan keruntuhan hubungan dahulu yang ku ingat tiada gantinya.. Aku bahagia bersama insan yang lebih menghargai dan menghormati aku sebagai seorang wanita...
ANDAI DIA BUKAN TERCIPTA UNTUKKU
Sesungguhnya cinta ALLAH, adalah cinta teragung,
Seandainya kita meletakkan segala usaha kita padaNYA,
Kita tidak akan kecewa,
Bila mana seseorang itu tidak tercipta untuk kita....
Kita merancang, ALLAH juga merancang
Tetapi rancangannNYA adalah yang terbaik.
Kita sebagai hamba hendaklah redho
Atas segala ketentuanNYA....
Kerana DIA Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita........
"Dia" yang ditunggu itu bukanlah milik kita
Walaupun setelah tiba masanya
Kita harus sentiasa ingat"dia" yang ditunggu itu
Hanya pinjaman daripada ALLAH s.w.t.
Untuk memikul amanah khalifah di muka bumi.
Jadi walau siapapun "dia",
Tanamkan niat untuk ALLAH DAN ISLAM
Berpeganglah dengan ini.
Kita tidak akan rasa kecewa,
Kerana ALLAH kasihkan kita dan "dia".........
SUNNAH
CINTAILAH KEKASIHMU DENGAN SEDERHANA,
BOLEH JADI ENGKAU AKAN MEMBENCINYA PADA SUATU KETIKA...
DAN BENCILAH ORANG YANG ENGKAU BENCI DENGAN SEDERHANA,
BOLEH JADI ENGKAU AKAN MENGASIHINYA PADA SUATU KETIKA.....
(HR AT - TIRMIDZI)
Seekor burung bertenggek di puncak gunung..
Tasbih gunung dan burung
"Mimpi duniawi umpama debu,
yang abadi hanyalah cintaMU"
KEMALA
NASIHAT HASAN AL BANNA
Hendaklah engkau menundukkan pandanganmu,
Menekan emosimu dan
memotong habis selera- selera rendah dari jiwamu.....
Bawalah ia hanya untuk mengapai yang halal lagi baik dan
Hijabkanlah ia dari yang haram, dalam keadaan apa sekalipun.....

Tidak ada komentar:

Posting Komentar